Thursday, October 24, 2013

sentimental

Berdebar juga menunggu komen Sv tentang kerja. Ini kali kedua saya menanti2kan balasan email sv utk pembetulan thesis. Sebelum ini, sementara sv baiki, saya masih sibuk menulis bab yg lain. Pagi dan petang saya check email.
Kali ini saya hantar full draft. Sentimental juga masa nak hantar tu. Maklumlah bahagian acknowledgment pun dah ada dlm tu. Zulfa kata ' I saw my name in there. Are you allowed to do that?' tanyanya. Masa nak print thesis tu utk semakan terkahir notakaki, suami saya kata, 'ini mcm dah siap, dah siap ke ni?' mcm tak percaya. Saya kata 'eerr...hope so'. Bersyukur sehingga ke peringkat itu dan berharap ia berjalan lancar. Sentimental bagi kita, tapi bagi SV itu perkara biasa. Dah biasa tgk full draft student. Banyakkah pembetulannya? Biarlah byk pembetulan sekarang dari pembetulan nanti. Walaupun dlm hati, jika pembetulan itu melibatkan pergerakan footnote, masaklah nak adjust footnote lagi sekali yg pasti memakan masa dan tenaga. Takpelah, until that happens, buat benda lain dulu - siapkan slide utk pembentangan.


Bergambar kenangan di hadapan kapal landmark Dundee,
Dundee, Oktober 2013.

No comments: