Wednesday, October 06, 2010

InsyaAllah

Sakit belakang aku bawa laptop ke ofis. Laptop hitam universiti yang sekilo lebih. Laptop tu best sebab ada skrin besar tapi bila bab mengangkut, berat sangat. Jadi aku terpaksa buat pilihan, tinggal jelah kat ofis. Balik rumah je terus buat pengumuman kpd muadz dan zulfa yg mama akan menggunakan laptop hijau mama bila mama di rumah.Laptop hijau tu aku guna utk edit gbr dan seumpamanya. Pandai-pandai pulak buat harta. Muadz kata: "tak boleh, ini laptop zulfa dan muadz"...

Sekarang waktu solat dah semakin rapat, jadi aku kena adjust timing ke ofis. Tadi aku balik ke rumah in between (pukul 1-2.20) dan terus makan mushroom soup yg bapak buat pagi tu dengan roti bawang putih a.k.a garlic bread. Aku kata kpd zulfa: "Sedapnya sup ni , pandai bapak buat, mama lapar, baru balik sekolah." Zulfa kata: "Kenapa mama tak makan di sekolah? Mama main P.E ke?" ler..budak zulfa ingat aku ada aktiviti gym (physical excercise) mcm dia ke smpai tak smpt makan...hehe

Aku ingat lgi kelas P.E waktu kecil2 dulu..samar-samar...
Ada dewan besar..lantai kayu...besi-besi pada dinding...bangku akrobatik..gym mat..dan aku change baju gym...alamak dah ada asap dan kabus....dah tak ingat dah...

Tadi ada meeting dgn PhD Director (Thesis Monitoring Meeting), kena berikrar utk progress enam bulan kehadapan..tadi dpn dia aku tak kata insyaAllah (asyik tersasul je nak sebut..sebut dlm hati je...nmpk sgt byk janji yg ditabur). Sekarang bolehlah sebut insyaAllah dgn kuatnya...sandarkan semuanya kepada Allah setelah berusaha.


mushroom soup yg bapak buat dari cendawan original - hence the grey colour


3 comments:

deqan said...

hebat.. mushroom soup ori tu...
along bleh ingat lagi zmn kanak2 kat UK dulu? naper deqan tak ingat sikit habuk eh>

Fadhilah said...

ingat, kau kan kecik lgi...hehe

Fadhilah said...

ingat, kau kan kecik lgi...hehe