Wednesday, October 20, 2010

The Burns 2010

Program The Burns adalah program tahunan centre kami. Selain bertujuan 'retreat', ia juga membina semangat persaudaraan dan memberi panduan bagi penulisan PhD. Diantara slot yang menarik ialah 'independant and demonstrating analytical thinking', 'time factor in completing a thesis', óriginality in research'and 'managing relationship with the supervisor as a mature student'. Selain itu para peserta diberi peluang menyertai balloon-debate mengenai ancaman paling besar terhadap keamanan dunia. Kami juga dapat melihat mock-viva oleh salah seorang pelajar PhD yang akan bergraduat.

Program ini diadakan di The Burns, sebuah rumah dan tanah persendirian seluas 190 ekar yang dimiliki oleh keluarga Russels yang diserahkan sebagai trust untuk program-program belia bagi mengenang kematian anaknya James Russel di dalam perang dunia kedua ketika umurnya 21 tahun.

DSC_0059
Bangunan The Burns - mempunyai 18 bilik tidur, sebuah drawing room, sebuah perpustakaan, sebuah bilik makan. Makanan disediakan oleh tukang masak khas. Saya telah memesan makanan 'vegetarian' untuk memudahkan urusan penyediaan makanan.

DSC_0134
Ini ialah kentang lecek dengan tauhu (daging vegetarian) dan brokoli.

DSC_0139
Ini pula ialah nasi susu manis dengan limau mandarin.


No comments: