Thursday, December 31, 2009

Mengutip gambar

Apabila merekod semula apa yang telah saya lalui sepanjang berkhidmat (apabila mengisi LNPT), saya dapati banyak peristiwa yang tidak sempat saya rakamkan. I started searching for pictures from the university website. I found a few, well enough for my album. Cuma terasa juga terkilan apabila gambar-gambar mengacara majlis tidak ditemui. Gambar pengacara-pengacara majlis untuk majlis lain juga jarang ditemui.

Pictures do speak by itself. Semalam, saya bersembang dengan abah saya tentang pengalaman-pengalamannya. Satu hari nanti, jika diberi kekuatan, ingin saya menulis semua pengalamannya. Alangkah lebih mudah jika pengalaman-pengalaman tersebut dapat dirakamkan melalui gambar?

PIN 4

Ini adalah gambar sewaktu saya menyertai Bengkel Pelan Integriti Nasional oleh universiti saya.

keserakanan4
Ini adalah pengalaman berharga saya. Audit Keserakanan. I just couldnt believe it that I actually took part in the process of defending the university in the audit. I was quite passive at first ( as the more you speak in audits, the more you make mistakes). But when it was my turn to present, I had to be seen confident enough. Oklah kot. Well, somebody had to do it.

keserakanan3

audit keserakanan1
Mesyuarat di buka oleh NC saya. Memang post NC adalah satu jawatan yang mencabar. I saw how confident he was explaining on the visions of the university...etc..everything seemed to just fall in its place.

keserakanan2
Bergambar kenangan dengan auditors.

bengkel bajet 20102011
Ini pula adalah gambar di Port Dickson untuk pembentangan bajet 2010 dan 2011. It was quite awkward at the beggining to mingle with top leaders of the university. I had to get use to it. I am afterall helping these top leaders...sebenarnya setiap pensyarah itu sangat signifikan kepada universiti.

perhimpunan bulanan
Ada juga gambar saya sedang berbaris di dalam perhimpunan bulanan universiti. Bagus.

No comments: