Sunday, January 15, 2012

Meneruskan Langkah



Satu lagi cabaran pembentangan telah saya lalui pada hari Rabu yang lalu. Sebagai tindakan susulan, saya perlu menambahbaik penulisan saya hasil maklumbalas membina yang diterima. Sungguhpun pembentangan dalaman itu rutin di jabatanku, yang pasti ia sesuatu yang besar bagi setiap pembentang yang mengambil giliran. Kami pasti menepuk bahu dan memberi kata semangat kepada pembentang pada setiap sesi. Ada yang menyatakan jika kita melakukan pembentangan dalam Seminar PhD di jabatan dan mock viva pada akhir pengajian serta melepasinya, peluang akan menjadi sangat cerah utk viva sebenar. Mudah-mudahan. Satu perkara lagi yang membakar semangatku ialah apabila mendapat tahu kawan yang baru sahaja bergraduasi telah berjaya menerbitkan tesisnya melalui penerbitan Kluwer. Alangkah besarnya kejayaan tersebut. Aku berdoa agar aku juga dapat menjejak langkah tersebut.

Misi selanjutnya ialah membuat persiapan terakhir utk ke persidangan di Germany dan menyudahkan penulisan bab yang amat mencabar saya ini.

No comments: